Heisuli! 

Koska menin lupaamaan ne enkeli- ja muut koristeet tarinoiden kera, pidän lupaukseni. Minulla on tässä kuvia 20:stä eri esineestä. 

ENKELIT (niitähän löytyi, kun osasi vain etsiä...)

1-normal.jpg

Enkeli Siipirikko (toinen siivistä halki) saapui kotiini äitini löydettyä sen kirpputorilta. Hyväkuntoinenkin on ja kun katson sitä tarkemmin, huomaan siinä jotain erilaista kuin "perusenkeleissä". Kasvot on hieman uurteisemmat ja Siipirikko ei ole niin laiheliini. Katsekin on kenties anteeksipyytävä? 

2-normal.jpg

Kolme enkeliä. Jokaisen alapuolella on semmoinen tikku, että saa kiinni esimerkiksi kukan multaan? Nämä kolme siipiväistä lensivä kotiin kirpputorilta.

3-normal.jpg

Enkeli Pohtivainen on äitini isotädin perua. Tiedän isoäitini sanoneen äidilleni, että osti äidilleni enkelin, koska isoäitini ei voi aina olla vahtimassa äitiäni. Mielestäni se on kauniisti sanottu. 

4-normal.jpg

Tämä on Piparienkeli, piparkakkumuotti. Pikkuveljeni (11 v) antoi Piparienkelin äidilleni joululahjaksi muutama joulu sitten. (Parempaa kuvaa on oikestaan vaikea saada.) Kyseisestä muotista on leivottu muutamat piparit. 

8-normal.jpg

Kerubi roikkuu tällä hetkellä pikkuveljeni mitalien edessä. Alkuperästä en tiedä, eikä äitinikään muista sitä. Luulisin, että tämä lasi-Kerubi on kenties saatu lahjaksi tai se on lentänyt kaupan hyllyltä. 

13-normal.jpg

Enkelipariskunta vahtii meitä magneetteina jääkaapin kyljessä. Nämä kauniit magneetit ovat pyrähtäneet suojelemaan meitä Tiimarista. 

7-normal.jpg

Punainen Huopaenkeli toitotteli torvea aluksi kirpputorilla, mutta me äitini kanssa pelastimme sen. Huopaenkeli roikkuu paraikaa keittiömme ikkunassa ja helisee aina, kun sitä liikuttaa. 

20-normal.jpg

Keijukainen löytyi syntymäpäivälahjapaketistani, kun täytin 20 v. Keijukainen on koristanut hyllyäni siis vasta kuukauden päivät. Veljeni ostivat kyseisen Keijukaisen minua ajatellen. 

21-normal.jpg

Omilla jaloillaan seisova Ystävyysenkeli on nähnyt minun vanhenevan jo viisi vuotta. Kun täytin 15 vuotta, silloinen ja nykyinen paras ystäväni antoi sen minulle lahjaksi. Minun kenties rakkain enkelini.

16-normal.jpg15-normal.jpg

Muovinen LED-enkeli on nähnyt seurassani yhden joulun ja päätyi yhteen joulukorttiin, minkä lähetin sähköisesti isotädilleni. Valotta LED-enkeli on mitäänsanomaton, mutta valoilla se on kaunisa katseltavaa. LED-enkeli päätyi haltuuni halpisketjun kautta, äitini avulla.

ELÄIMET 

19-normal.jpg

Leijona on väijynyt kirjahyllyssäni keväästä 2013 asti. Olen pitänyt sen ikään kuin voimaeläimenä; on aina rauhoittanut nähdä esine hyllyssäni. Ikään kuin se vartioisi minua, kuten enkelit?

18-normal.jpg

Poseeraajakissa saapui huomaani samaan aikaan kuin Leijonakin. Kissan asento ikään kuin viestittää toisille kuinka ylpeä se on omasta itsestään. Tosin, tällä kissalla ylpeyttä saattanee olla liikaakin?

17-normal.jpg

Rusettikissa on lahja sylikummiltani. Luulen, että Leijona ja Poseeraajakissa myös ovat? Niiden alkuperästä en täysin ole kartalla.

9-normal.jpg

Lasihiiri koristaa koriste-esinehyllyä meidän eteisessä. Alunperin hiiriä oli kaksi; toinen minulle ja toinen pikkuveljelleni. Kirpputorilta ne pelastin. Sitten toisen hiiren liimaukset petti ja siltä katosi nenä. Nenän jälkeen putosi pää ja eipä sitä veljeni halunnut katsella. Minä sitten vein omani kaikkien pällisteltäväksi eteisen lasikaappiin.

5-normal.jpg

Rampa posliinista tehty Dalmatialainen oli lahja isoveljeltäni minulle, kun minulla oli n. 13-vuotiaana pahin dalmis-kuume. Nykyään se on jo lieventynyt. Keräilin silloin tällaisia esineitä. Muovisia lelukoiria, koska ne oli valkoisia ja niillä oli mustia pilkkuja. Kuvassa oleva koira siis tuli minulle, kun olin 13. Se on ehtinyt olla hallussani jo 7 vuotta ja on minulle tärkeä. Aluksi Dalmis oleili huoneessani, mutta sieltä hyllyltä putosi ja katkoi koipensa. Sen jälkeen vein sen parantumaan Piparienkelin huomaan. 

MUUT ESINEET 

14-normal.jpg

Pikkupoika on kiinni WC:n ovessa ja mitään tarinaa kyseiselle esineelle ole. Ainoa asia, mikä Pikkupoikaan liittyy, on se että se on ollut WCn ovessa kiinni kenties kauemmin kuin olen ollut olemassa. On siis mahdollista, että Pikkupoika on yli 20 vuotta vanha. 

12-normal.jpg

Keramiikkaruusu on mieheni kautta tullut. Kyseinen henkilö (ei mieheni, vaan hänen ystävänsä vaimo) harrastaa keramiikkatöitä ja tykästyi paljon huomattuaan innostukseni ja kiinnostukseni kyseiseen tekemiseen. Sain Keramiikkaruusun kenties lahjaksi. Olin yllättynyt ja otettu. Tuolloin olin tapaillut nykyistä miestäni siis vasta kaksi viikkoa. Työhön sisältyy sekä ruusu (punainen ja kolme vihreää terälehteä), alusta ja poimutustekniikalla tehty alusta. Poimutusalusta on tehty samalla tekniikalla kuin vanhoista kahvipusseista tehdyt pannunaluset. (Kuva ei tee oikeutta työn kauneudelle...)

10-normal.jpg

Fatima (oikea nimi) on monta vuotta vanha lahja sylikummiltani. Patsaaseen kuuluu kuvan ulkopuolelle jäävä alaosa. Itse tykkään hirveän paljon Fatimasta. Joku sukulainen tms. on kertonut Fatiman nimen liittyvän jollain tavoin Venäjään. Minulle asialla ei ole väliä. Pääasia, että Fatima pysyy ehjänä.

6-normal.jpg

Kinder-munasta hypännyt Tri Kitty oli oma päähänpisto. Minulla teki vain mieli Kinderiä ja ostin sellaisen. En arvannut, että munasta tulee Hello Kittyn tohtoriversio! Asiasta on revitty jo huumoriakin. 

11-normal.jpg

Tämä neiti on minulle mysteeri... 

 

~ Elizabeth

 ENSI KERTAAN; jos nämä ei natsaa, ehdottakaa omia! 

- nauhavariaatio ohjeineen ja kuvineen (harrastuksena n. vuoden)

tai 

- huovutuskokeilujani kuvineen ja ehkä ohjeineen (harrastus kokeiluasteella, mutta osaan käyttää neulaa! Kuviohuovutus sen sijaan ei onnistu, joten voinen julkaista työni hetelmiä? :D )

tai 

- askartelukokeiluni ja siihen ohjeet, voi mennä yli 7 pv (olen hahmotellut nallekortin isänpäiväksi esikoululaisille vuosi sitten. Mutta jos fiksaan sitä, kenties joku saa idean tehdä joulukortin?

tai 

- talvi- ja joulunaika kuvia (kuvatiedot vasta lopuksi) 

tai 

- tarinat kuvien takaa (en lupaa viikossa)