Hellou...!

IMG_1045-002.jpg

Nyt harmittaa - ja pahasti. Aiemmin olin hirveän innoissani, että "jee, mä löysin mua kiinnostavan jutun!" ja nyt totean, ettei ois kannattanu innostua. Mä siis pengoin lisää tietoa mun unelmaani kouluttautumisesta. En ala enempää jauhamaan alanvaihdosta, etten joudu pettyy vielä pahemmin. Pettymys kuuluu elämään, kyllä - mutta kun iso unelma kaatuu.. seinätkin kaatuu ja tuntuu, että kaikki nauraa mulle. Ne pään sisällä olevat ilkimykset. "Hähhähää, sä oot liian tyhmä ja haaveilija, että pääsisit ikinä yliopistoon!" 

PB160186-001.jpg

Jotta edes joku saisi selvää tästä typerästä vuodatuksesta, niin kerrottakoon että totesimpa etten pääsekään yliopistoon. Ja painotetaan, että en ole hakenut sinne!!!, koska en usko pääseväni. Mä en ole mitenkään hirveän viisas tyyppi, joka tietää kaiken. En mä silti ole niin tyhmä etten ymmärrä perusasioista mitään. Yliopistotavarahan on hirveen tieteellistä enkä mä tajua tieteestä mitään! 

DSC02976-002.jpg

Oikeasti, ollakseni rehellinen... mua hieman ahdistaa ja oon pettynyt. Mikäkö? Mua ahdistaa, etten mä löydäkään mun ominta juttua ja oon pettynyt, koska en oo Einstein. Ois helpompaa kun oisin fiksumpi - tieteellisesti. Sosiaalisilla taidoilla , siis enemmällä taidolla mitä mä nyt jo omistan - mä nyt en tee mitään nytkään, jos kerran mua kiinnostaa kaivella, lääppiä, pyöritellä ja kasailla ihmisten luita. Jep, oon karmiva ja vähän liian suuruudenhullu. Haaveilen ammatista, jota en ikinä saa. En tällä päällä. 

BLOGI%21%21%211-003.jpg

Ihana enoni tokaisi yksi päivä, kun juttelin sen kanssa että: "Aattelepa. Kun ihminen kuolee ja maatuu, niin ainoo mitä siitä jää jäljelle on ne helkkarin luut. Niistä ne tyypit kaivaa tiedon." Totta. Ja nyt kun oon tätä kirjoittanu, tulee entistä isompi ja palavampi halu päästä imee tietoa luista. Nimenomaan ihmisen. Olisinko siis ihan hölmö, jos haaveilen pääseväni lukemaan jotain ihmisluihin liittyvää? Kun haluan lääppiä niitä ja tutkia? Mua kiinnostaa kaivaa ne himputin luut sieltä mudan tai hiekan alta ja kertoa tyypeille, minkä ikäinen ja sukupuolinen se ihminen oli. Se henkilö, kenen pääkallon osia siinä nyt kerätään ja halutaan kaikki luut talteen.

DSC02422-002.jpg

Pitäisikö seurata viisi vuotta vanhaa unelmaa? 

~ Elizabeth