Hei, te jotka ette tätä lue kuitenkaan... Anteeksi.

Lyhyttä jauhantaa.... Sekava olotila, joten tekstiki on sen mukaista. Kuvia ei löytyny, sellasia tähä sopivii... Menee seuraavaan postinkiin. 

Huomaan, tää oli taas näitä päiviä kun mikään ei oikee tunnu miltään, vähän kuin v*tuttais kaikki. No, niinhän se vähän menee. Työttömyys pahan olon tässä tekee - ei muut ihmiset. On vaan epäonnistunut olo, kun töistäkin tarjotaan pelkkää eioota. Uutta ammattiakin tässä mietinnässä, mutta mitä? Ei mitään käryä, mihkä haluais seuraavaks - lastenhoitajan ammatin rinnalle. Ja kun rupeen funtsii, mihkä vois joskus mennä, tää ahdistus iskee ja tuntuu etten pääse mihinkään... Että oon vaan niin he*vetin surkea, etten vaan pääse minnekään... 

JOS mulla olis varaa valita, valikoisin teatterin, taiteen tai kulttuurin. Mutta kun mä en voi valikoida! Mulla ei ole varaa siihen. Pitää kehittää käytännöllinen ammatti, jolla pääsee kiinni työelämään ja ehkä - iso ehkä - 10 vuodn päästä voin alkaa tavoittelemaan unelmia. Nyt... liian riskialtista. Tiedän tiedän, oon nuori ja voin pyrkiä kohti unelmia. Tässä tuppukylässä ei mulla ole mahdollisuuksia. 

Aina kun iskee paha fiilis... Mä rupeen sillon inhoo itteeni, mun ulkonäköö, mulle iskee ahdistusta ja alakuloa, tuntuu että kaikki kaatuu päälle ja että työssäkäyvillä on kaikki niin paremmin kuin mulla... Niin no, ehkä helpompaa kertoa se runon keinoin, karmeita tekeleitä mutta silti... ehkä mun ajatuksiin pääsee niistä kiinni paremmin kuin selostaen? Niitä on kolme, joten... no, ei ole pakko lukea jos se ei kiinnosta. 

***

KUKAAN EI NÄÄ MUN MASKIN TAAKSE 

Mä en anna kenenkään nähdä, miten paha mun on olla, naamio on eessä

Ne näkee mun naamion, ei mitään sen takana / Musta luullaan pelkkää hyvää, vaik mun on tosi paha olla täällä

Mun on oltava vaan vahva, en saa näyttää et oon joskus heikko / Mun pitää näyttää et jaksan mitä vaan vaikka musta tuntuu et höyhenkin on liian painava

Kukaan ei tiiä mun oikeeta fiilistä, mä taisin peittää silmät tuskalta / En näytä kellekään mun oikeita tunteita, niitten pitää luulla että jaksan mitä vaan ja oon vahva

Ketää ei saa huolestuttaa mun tuskalla, mun on näytettävä vahvalta / Itkut ja tuskat pitää purkaa yksin, kukaa ei saa tietää että mä äsken itkin

Mulla on lukko mun tunteissa, mut en haluu näyttää heikolta / Haluun ne avata ja tuskani päästää valloilleen, mut mun pitää näyttää et oon vahva

***

MUN HEIKKOUS TULI TAAS

Sieltä se taas tulee, jyrää mut uudestaan alleen / Sitä ei kiinnosta mitä mä tunnen tai mitä mä kohta ehkä teen / Mä haluan sen pois, haluun sen ihan kokonaan musta pois

Mulla on paha olla, mä taidan oksentaa kohta / Mua ahdistaa, etten mä enää kellekään kelpaakaan / Mä en oo enää töissä, vaikkei se olekaan mun oma valinta

Ahdistus tulee taas, se haluu tulla että pääsis kiusaa mua uudestaan / Se hyökkäs aiemmin viikottain, nyt se ryömii kolostaan iltaisin

Mä haluan sanoa jollekin suoraan vaan, että mua ahdistaa / En sano sitä, hautaan sen sisällein taas / Mua hävettää näyttää toisille, etten olekaan se vahva vaan oon heikko ja murrun alla paineen 

Ja tällaista paskaa kirjoitan taas, mut kai tää kohta helpottaa... / Sen on pakko tai mä muille joudun heikkoutein kertomaan...

***

EN KELPAA ITSELLENI

Paha fiilis, se tuli käymään taas uudelleen / Mä huomaan sen, tunteen ahdistuneen / Tulee tunne etten kelpaa enää edes itselleni / Haluaisin olla joku muu kuin minä, joku minua parempi 

Mä huomaan, että en taas osaa yhtään mitään / Oon aina kaikkein surkein, turhin ja mitäänsanomattomin / Miten voisinkaan olla jollekulle mitään muuta? 

Mun vartalo mua inhottaa, kuin se olis pelkkää läskiä vaan / Todellisuudessa vain vyötärö on rempallaan / Mä inhoon näyttää kellekään mun vartaloa / Mä häpeän näyttää näin pahalta

Mä en tykkää peiliinkään katsoa, mun kasvot näyttää rumalta / Sopusuhtaisuudesta tai söpöydestä ei tietoakaan / Aina joku kohta näyttää rumalta / Häpeän mun kasvoja 

***

~ Elizabeth

Ps. Kommentit ovat edelleen tervetulleita, vaikka ajottain ahdistuksen kuopassa möyrinkin... Silti, aina pääsen valoon. Uskon edelleen, että huomenna paistaa parempi päivä.